איזה פירות יער הכי בריאים

ישנם לא מעט סוגי פירות אשר מסוגלים לרפא את הגוף שלנו ממגוון רחב של מחלות, החל מכולסטרול גבוהה ועד למחלות סכרת או אפילו מחלות סרטניות. פירות אלו נחשבים לעיתים גם ל"סופר פוד" ולעוד מיני שמות רבים ואחרים, אך רובם הגדול משתייך דווקא למשפחת פירות היער שהפכו לפופולריים במיוחד בשנים האחרונות. נוכל למצוא את פירות היער החל מסלטים קרים, מאפינס, גלידות, מאפים שונים, עוגות ואפילו במגוון שייקים ייחודים וטעימים. אבל מבין כל הפירות והשימוש, איזה פירות יער הכי בריאים? יצאנו לעשות סדר בין פירות היער

איזה פירות יער הכי בריאים? דובדבנים ופטל

קשה מאוד לדרג את יעילותם הייחודית של פירות היער, בשנים האחרונות מתרבים גם המחקרים סביבם וככל שאנו למדים יותר כך נראה כי פירות היער יכולים להיות הרבה יותר משמעותיים עבור רובנו. אך בכדי ללכוד עד כמה שניתן את בעלי הסגולות המיוחדות ביותר, נתחיל בדובדבנים ובפטל. ראשית הדובדבנים שעונת הקטיף שלהם היא בתחילת יוני סוף מאי, הם מכילים כמות אדירה של מינרלים וויטמנים כמו ברזל, אשלגן, סידן ועוד. לצד כל אלו הם גם מועילים בשמירה על העיניים ונלחמים במחלות סרטן ולב. עם זאת נחשבים למתוקים מאוד ואינם מומלצים בכמות גדולה לחולי סכרת. את הפטל נפגשו בשיאו דווקא בחודשי הקיץ והוא גם כן מביא עימו מנעד רחב של מינרליים וויטמינים בראשם וויטמין K ו A וC כל אלו נחשבים למעולים לתפקודם של מגוון רחב של איברים, כאשר הפטל השחור נמצא יעיל במניעת של מחלות סרטניות שונות.

אוכמניות ותותים

את התותים נוכל להשיג כמעט לאורך כל השנה, וככאלו הם נמצאו יעילים בהגנה על המוח מפני הזדקנות, על הימצאות של חומצה פולית, של אשלגן, זרחן סידן ועוד מגוון מינרליים מעולים וויטמינים עבורנו. לצד כל אלו התותים נמצאו יעילים גם במניעה של גידולים שונים של בעלי חיים ונחשבים לפרי מעולה ומלא חומרי אנטי חימצון. האוכמניות לצד כל אלו כבר מזמן נחשבות ל"סופר פוד", הן מעולות החל מריפוי תהליכים דלקתיים ועד לחילוף חומרים בריא ומהיר במערכת העיכול.